Jak nenaletět při výběru dodavatele fotovoltaiky?

20.11.2023
Reference
Jak nenaletět při výběru dodavatele fotovoltaiky?
V uplynulých týdnech jsme mohli zaznamenat krach další společnosti zabývající se fotovoltaikou, což jen umocnilo skepsi a opatrnost lidí, ktěří uvažují o jejím pořízení. Na jaká kritéria si dát pozor, abyste se při výběru dodavatele nespálili?

Na trhu s fotovoltaikou se nyní pohybuje něco málo přes tisíc firem. To s sebou sice přináší širokou nabídku, ale také vysoké riziko výskytu těch nespolehlivých. V uplynulých týdnech jsme mohli zaznamenat krach další společnosti, což jen umocnilo skepsi a opatrnost potenciálních zájemců o fotovoltaiku. Na jaká kritéria si dát pozor, abyste se při výběru dodavatele nespálili?

Dejte na osobní zkušenost a reference stávajících zákazníků

Nejvíce relevantním ukazatelem spolehlivosti je osobní zkušenost zákazníků s kvalitou služeb daného subjektu. Díky četné konkurenci je to jedna ze stěžejních metod, kterou běžně využíváme, ať už jde o koupi automobilu, výběr restaurace na romantickou večeři nebo právě pořízení fotovoltaiky.

Neetické, klamavé nebo nespolehlivé služby se v moderním světě dají jen těžko utajit. Lidé své zkušenosti rádi sdílí, zejména pak ty negativní, čímž přispívají ke zkvalitnění trhu. V době internetu není problém dohledat si reference na stránkách společnosti nebo na hodnotících portálech.

Zájem o dění na trhu a historie společnosti

Jeden z klíčových ukazatelů je také doba úspěšného fungování firmy na trhu. U společností, které podnikají v oblasti fotovoltaiky po několik let, a to i přes silnou konkurenci, můžeme předpokládat určitou kvalitu nabízených služeb a zkušenosti s jejich realizací. Nelze samozřejmě tvrdit, že nově vzniklé firmy musí být automaticky nespolehlivé. Je však dobré podrobit je o to pečlivější analýze.

Zájem o aktuální dění ve světě fotovoltaiky dodavatelské společnosti je také jedním z ukazatelů odbornosti. Pokud se firma nadále zajímá o svůj rozvoj a o rozvoj celého odvětví, jedná se o jasný signál, že chce naplno využít svůj růstový potenciál.

Kvalita a obsah webových stránek

Jelikož žijeme v době, kdy má internet naprosto zásadní roli při prakticky jakékoliv vyhledávací činnosti potenciálního zákazníka, je dobré ověřit si webové stránky společnosti. Ty by měly být logicky strukturované s jasným a srozumitelným obsahem. Jejich relevanci podpoří například ukázky hotových instalací či právě pozitivní reference od klientů, kteří mají přímou zkušenost se službami a přístupem dané společnosti.

Není všechno zlato, co se třpytí aneb nevěřte všem lákadlům

Některé firmy mohou lákat na nízké ceny oproti konkurenci. Levná fotovoltaika může být způsobena chybnou kalkulací či malou informovaností firmy ohledně všech souvisejících nákladů. Zdánlivě výhodná pořizovací cena tedy nemusí nutně znamenat, že zákazník v konečném součtu ušetří.

Stejně tak tomu může být i u promo akcí typu „Střídač k FVE zdarma“ apod. Jedná se o natolik nákladné komodity, jejichž cena se posléze promítne na cenách jiných položek.