Kde ostatní zklamali, SolidSun pomohl

29.05.2023
Reference
Kde ostatní zklamali, SolidSun pomohl
Starší manželský pár ze středních Čech se rozhodl pořídit si fotovoltaickou elektrárnu. Hned ve dvou případech však narazili na nespolehlivé dodavatele s neprofesionálním přístupem. Pomocnou ruku jim nabídla až skupina SolidSun.

Starší pár ze středních Čech se rozhodl pořídit si na svůj domek fotovoltaickou elektrárnu. Bohužel narazil hned na dva nespolehlivé a neprofesionální dodavatele. Pár již pomalu ztrácel naději, že se jim v prostředí fotovoltaiky pohybuje někdo férový, kdo dostojí svým závazkům. Naštěstí kontaktovali skupinu SolidSun, která přišla s řešením a se vším jim pomohla.

Hned u prvního dodavatele narazili manželé na velmi nekorektní jednání. Rozhodli se kontaktovat firmu z Ústí nad Labem, jejichž obchodní zástupce se následně osobně dostavil. Paní Marie apelovala na uzavření smlouvy, ale bylo jí řečeno, že to se bude řešit až po samotné instalaci FVE. Stejně tak jí bylo pouze ústně přislíbeno získání státní dotace. Firma se sice nabídla, že manželům bez problému nainstaluje jejich vlastní panely, ale samotná instalace nepůsobila zrovna věrohodně. „Manželovi přišlo divné, že používají nějaké slabé dráty,“ popisuje průběh instalace paní Marie. Pár byl samozřejmě zvědavý, jak bude fotovoltaika fungovat v praxi. „Peču – nic to z baterky nebralo, vařím, také nic. Najednou vidím, že to ušetřilo jednu mizernou kilowattu,“ dodává.

Na základě stížnosti ohledně malé účinnosti FVE jim bylo řečeno, že to je tím, že mají třífázový proud a že si mají sehnat elektrikáře, který by měl sjednat nápravu. Manželům bylo divné, že si nápravu mají zjišťovat sami, ale v daný moment jim nezbývalo nic jiného. Nechtěli zastavit průběh prací, a tak si na doporučení dodavatelské firmy zavolali elektrikáře.

[@portabletext/react] Unknown block type "image", specify a component for it in the `components.types` prop

Jakmile na místo dorazil, zjistil, že v domě je instalovaný vadný střídač, který je nutný vyměnit za větší. Na základě této informace jim byl nainstalován větší střídač. Situace se tím ale zdaleka nevyřešila. „Zjistila jsem, že ten velký si bere proud z baterky, takže to proudilo jen mezi sebou,“ vysvětluje. Posléze jí bylo opět řečeno, že se jedná o další závadu na střídači, tudíž musí počkat další 2–3 měsíce, než se dodavatel zajistí opravu.

Přes veškeré pochybnosti a vzrůstající nedůvěru si manželé opět zavolali elektrikáře, který vše prohlédl a dle jeho slov se opravdu nejednalo o zrovna profesionální instalaci. „Pryč s tím, to vás může zabít, stačilo by se toho dotknout, to nám řekl úplně zhrozený nad celkovým stavem provedené elektrinstalace. Byli jsme z toho už hodně vyčerpaní a unavení, ale museli jsme to řešit,“ dodává paní Marie. Na základě slov elektrikáře paní Marie opět kontaktovala dodavatelskou firmu Ústí nad Labem a požadovala své peníze zpět. „Zaplatila jsem asi 128 000 Kč, protože panely byly naše a s tou firmou jsme již opravdu nechtěli spolupracovat. Několikrát zpackali, co se dalo."

Nicméně konec sporu s nespolehlivou firmou se zdál být v nedohlednu. Společnost se začala vymlouvat a nechtěla manželům peníze vrátit. "Nakonec nám po dlouhých tahanicích a pomoci od právního zástupce vrátili alespoň část peněz. Argumentovali tím, že měli vysoké výdaje za dojíždění a určité práce odvedli - samozřejmě velmi pochybné kvality. Ale co jsme mohli dělat, nechtěli jsme s nimi mít již nic dočinění."

Manželé se proto rozhodli kontaktovat další dodavatelskou firmu, kterou náhodně objevili na internetu. Ovšem nezkontrolovali si reference společnosti, ani si neověřili jejich zkušenosti. Společnost sice vyslala svého obchodního zástupce, který celý objekt prohlédl, ale tam komunikace v podstatě ustala. "Na základě analýzy tvrdil, že nebude problém vše opravit a uvést FVE do optimálního chodu. Tři měsíce jsem je kontaktovala, pořád slibovali, slibovali a nic. Nakonec už přestali úplně komunikovat.Paní Marie s nimi logicky ztratila trpělivost a začala být z celého procesu velmi skeptická. Nicméně se nevzdala a začala opět se vydala hledat do vln internetu. Tentokrát už narazila na skupinu SolidSun - jak by řekl klasik - do třetice všeho dobrého.

„Byl u mě váš obchodní zástupce, který mi nejdříve řekl, že standardně tyto situace neřešíte, protože neopravujete zpackané zakázky jiných dodavatelů. Nicméně asi jsme se mu líbili, protože se nám po pár hodinách ozval, že by se s tím asi dalo něco udělat," popisuje začátek jednání paní Marie. „Vy jste byli první firma, která měla připravenou dokonce smlouvu. To jsme předtím ještě neviděli, tak nás to mile překvapilo. Začala jsem věřit, že se konečně jedná o společnost, která projekt dokončí. A měla jsem správný pocit.

Po předchozích negativních zkušenostech jsme paní Marii dokázali přesvědčit, že jsme solidní dodavatel, které své smluvní závazky plní. Byla spokojená s přístupem i jasným informováním ze strany obchodního zástupce. "Jsem ráda, že za mě opravdu vše zařídil a nezůstalo to jen u slibů. Co jsme ocenili nejvíce, byla smluvně garantovaná dotace - pro nás do té doby opět něco nevídaného. Pak jsme se na všem dohodli a smlouvu podepsali. Hodně si ceníme, že nám nemazal med kolem pusy a věcně a pravdivě nás o všem informoval.. Tak by to mělo vypadat," popisuje paní Marie své zkušenosti s jednáním našeho obchodního zástupce.

"Standardně nevstupujeme do rozjetých instalací, už jen kvůli zárukám. Ale situace paní Marie a jejího manžela byla velice zvláštní případ. Snažíme se ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně a dobře promýšlet možnosti. Nakonec jsme byli schopni uzpůsobit celou nabídku tak, aby veškeré další výdaje byly pro manžele schůdné." doplňuje Martin Šaroch, obchodní zástupce společnosti SolidSun. 

Když je alespoň trochu reálné vyhovět požadavkům našich klientů, můžete si být jistí, že tak učiníme. Jsme totiž solidní a dlouhodobý partner. V případě zájmu o fotovoltaickou elektrárnu, neváhejte nás kontaktovat.